donderdag 8 november 2012

Inspiratie: Cupcakes

Cupcakes! ik ben erg gek op. Ik maak ze zelf regelmatig. De smaak lukt altijd wel aardig, maar.... het uiterlijk? oeeii nee dat gaat nooit zo goed. Al moet ik toegeven dat ik 2 keer (2!! een ezel stoot zich niet twee keer tegen dezelfde steen, blijkbaar is die ezel mij toch te slim af. Balen..) de suiker ben vergeten in mijn cakejes te doen. Mijn vader daarentegen had hier geen problemen mee, hij eet alles het liefste met zo min mogelijk suiker. Vind hij gewoon lekker. Ik zal later ook wat recepten posten. Laten we voor ons plezier maar even vergeten hoeveel calorieën in deze suikerbommetjes zitten, oeii... Daar gaan we!





Deze heb ik met een vriendin van mij gemaakt. Het is supersimpel. Je hebt als extra ijshoorntjes nodig. Deze kan je bijvoorbeeld bij de snackbar kopen. Vul de ijshoorntjes en stop ze in de oven. De ijshoorntjes verbranden verder helemaal niet, dit dacht ik eerst maar dat gebeurd niet. Maak verder je cupcakes hoe je ze normaal maakt. (ook eigen foto trouwens)

Mmm oreo cupcakes. Lijkt me heerlijk! Vriendin trakteerde ze ook een keer en die waren echt hemels. Al is het niet zo moeilijk om een meisje blij te maken met chocola.

Cookiemonster cupcakes! Zo cute. Hier komt nog een recept van aan. Eigenlijk hartstikke simpel. Kort gezegt: je maakt muffins(!) snijdt hier een deel uit, stop het koekje erin. Versier de cupcake en stop er oogjes in. 

Pinguïns, ook heel cute. Ik denk dat deze zijn gemaakt door een rondje wit fondant/marsepijn. Hierop het zwarte deel geplakt en als laatste de pootjes en snavel. 

Prachtig vind ik deze! echt iets voor mij. Voor de zwarte: maak een zwart rondje en plak deze op, maak twee rondjes en druk ze een beetje in waardoor ze hol worden. Als laatste maak je de strik. Maak een lange strook en vouw deze dubbel. Met een kleiner stukje ga je over het midden heen. Zo heb je een strik. Een paar parels erop en klaar. De andere is gewoon botercrème met parels en oortjes. Mickey mouse is ook leuk. Misschien met rood?

Ik zou willen dat mijn cupcake er zo perfect eruit zou zien! De sterretjes lijken me wel moeilijk te vinden.

Erg simpel deze. Koop de zure matten en knip deze in stukjes. Stop een klein laagje blauwe botercreme op je cupcake. Het witte deel weet ik niet. Ik gok dat dit gewoon witte botercreme is. Maak hier twee bolletjes aan de zijkant van en stop de zure matten als een boogje erin.

Als laatste wil ik toch nog even mijn creatie showen, val nog mee toch?

Xxx Loes






Geen opmerkingen:

Een reactie posten