zaterdag 24 november 2012

Review: Etos parfum verstuiver


Ken je de Travalo? Dit is een kleine parfum verstuiver die je kan vullen met je favoriete parfum. Ze zijn alleen een beetje duur, ongeveer 12 euro per stuk. Deze kan je op internet vinden. Die van mij heb ik gehaald bij de kijkshop, maar nu heeft etos een namaak! Oeee ik had hier wat over gelezen en ben gelijk naar de etos gegaan en ja hoor! Daar hingen ze. Ze hadden sowieso zwart en roze. Persoonlijk vind ik deze zelfs mooier. De prijs is maar €3,99!


De verstuiver is verpakt in een schattig roze hoesje met een schuifsluiting. Hier zit de parfum verstuiver in. 


De verstuiver is ongeveer zo groot als je ringvinger. Het heeft een dop en een plasticje waar je doorheen kan kijken. Hierdoor kan je zien hoeveel er nog in zit. Verder is die van mij mooi mat roze. De verstuiver is niet zo zwaar


Als je de dop eraf haalt, zie je de verstuiver zelf. Dit viel me wel een beetje tegen. Ik had liever een mooi zilverkleurige verstuiver gezien, maar dit is prima. 


Hier gaat het vooral om. Aan de onderkant zit een soort rubbertje met een gaatje. Hiermee kan je de parfum in de verstuiver stoppen. 


Hier zie je de Travalo en de verstuiver van etos. Die van etos is iets langer en dunner.


Hier zie je de rubberen gaatjes. Hier is wel een duidelijk verschil merkbaar. Bij de Travalo zit dit gaatje er meer in waardoor je minder knoeit. Dit is dan wel weer een nadeel van de etos verstuiver.


 Bij de Travalo is de verstuiver wel mooi zilverkleurig, dit had ik ook graag bij die van etos gezien. Het merkje op de Travalo zelf vind ik persoonlijk echt verschrikkelijk. 

Ik zou voor die van etos gaan, puur voor de prijs en het uiterlijk (verstuiver uitgesloten). Het is toch net wat eleganter. De kwaliteit van de Travalo is wel een stukje beter en het gaatje wat handiger. De Travalo is hierbij wel een stuk praktischer. 

Ik zal je laten zien hoe het werkt. Je hebt een parfum nodig waar je het dopje af kunt halen. 



Je zet het gaatje op het staafje. Nu ga je naar beneden pompen. Zorg dat ze goed op elkaar zitten, anders krijg je overal parfum. Dit  herhaal je tot het balkje helemaal vol is.



De inhoud van de Travalo is 6 ml, ik gok dat het ongeveer dezelfde inhoud is. Deze informatie kon ik niet vinden. Je kunt ze makkelijk in je tas gooien zonder dat ze stuk gaan. Handig voor op reis of voor in je tas. Je kan ze schoonmaken door ze te spoelen met warm water. Dit stop je in een flesje dat zo een staafje heeft. Vul het met water en spuit hem leeg. Herhaal dit totdat je niks meer ruikt. Nu kan je er weer een nieuw parfum indoen.
Ja, echt een topdingetje! 

Xxx Loes

1 opmerking:

  1. Heb niet zo lang geleden n travalo verstuivers bij Ici Paris gekocht.
    Met div. kortingsacties ( alles - 20%) en n tegoedbon van € 5,- koste me deze verstuivers nog ongeveer € 6,-. Heb hiervoor ook n iets grotere tasverstuiver gehad, maar die ging op den duur flink lekken. Ben met de travalo heel erg tevreden. Zeer zuinig in gebruik en verstuifd n hele fijne nevel. Vooral heel fijn , wanneer de gebruikte parfum heel duur is.

    BeantwoordenVerwijderen