zondag 25 november 2012

Mijn foto's #1

Ik houd erg van fotografie. Ik kreeg op mijn 14e een camera voor mijn verjaardag, natuurlijk moest ik nog een flinke duit meebetalen, maar ik had wel mooi mijn camera! Ik ben er nog steeds erg blij mee. Deze foto's heb ik in heb gemaakt tijdens een excursie naar Toscane met school. Veel plezier! 


We zijn de dom op geklommen. Verschrikkelijk veel trappen, verschrikkelijk hoog en verschrikkelijk moe, maar was je eenmaal bovenop. Waauw echt mooi. Hier op de achtergrond zie je ook een speciaal gebouw van florence. (sorry vergeten)


Dit is het uitzicht vanaf de dom, dit zag je net ook door het tralies. Je kon er helemaal omheen lopen.

 

We moesten uren rijden in de bus deze week. Half slapend, half lachend en half volproppend. Af en toe was het uitzicht wel errruuug mooi. Op mijn foto's zal je trouwens nu geen mensen zien, ik weet niet of zij het fijn zouden vinden om hierop te staan, dus vandaar.


Nog een prachtig zich van Florence. Hier kan je de dom zien (de grote koepel) waar we helemaal zijn opgeklommen. pfooee. Zo mooi!


We gingen naar een biologische wijnboerderij. Alles werd uitgelegd hoe dingen gemaakt werden. Klinkt saai, maar was eigenlijk hartstikke interessant. 


How cute! hier reden ze ook mee rond. Echt zo een autootje die je in een film tegenkomt. 


Sommige druiven worden met machines geplukt. Dan kan het weleens gebeuren dat er een beestje in blijft hangen. Dit beestje zat nog tussen de druiven wanneer ze geperst werden. Die hebben we er maar snel uitgehaald.


 Dit waren de druiven voor de wijn. Ze zien er misschien niet zo lekker uit, maar ze waren zooo lekker. Mierzoet en vol van smaak. Als deze druiven in de supermarkt zouden liggen zou ik hele bakjes opeten. Ooh wat lekker. 


Helaas is er wel ruis in deze foto. Hier zie je een jongetje die in de kerk nog een kaarsje aansteekt. Heel mooi zicht was dit.


Dit is de ponte vechhio, een brug met nog allemaal winkeltjes erop. Heel mooi, helaas niet meer op geweest. Wel gezien :)



En tja wat is Italië zonder scooters? Ze stonden allemaal op een rijtje.

Het was echt een leuke excursie. Dit waren een paar foto's hiervan. Ik wil nog wel een keertje terug!

Xxx Loes






2 opmerkingen: