zondag 18 november 2012

Recept: tagliatelle met zalm en boursin


Dit is echt mijn favoriete gerecht. Ik vind het heeeeeerlijk! Je hebt weinig nodig, het is redelijk gezond en heel snel klaar. Toen ik laatst voor mezelf moest koken besloot ik om dit recept weer eens te maken. Dit recept is volgensmij best bekend en met allerei variaties. Ik laat jullie mijn manier zien. De foto's zijn gemaakt toen het donker was, sorry voor het licht. Dit is voor 1 persoon.



Wat heb je nodig?

Boursin cuisine/Boursin  1/2 bakje
Creme fraiche                 naar eigen smaak
Courgette                       1/3 deel
Tagliatelle                       1/3 deel
Ui                                   1/2 deel
Gerookte zalm               3/4 van 100g





Laten we beginnen!




 Maak de tagliatelle volgens het pak, er staat ongeveer 100g per persoon op. Ik doe liever wat meer. 


 Ondertussen gaan we de ui pellen en snijden. Ik heb liever een rode ui, dit geeft meer smaak. 

Stop de ui in een pan en bak deze met roomboter of olijfolie. Nu moet je de courgette snijden. Ik maak een soort raster in de courgette en snijd dan plakjes. Hierdoor krijg je prachtige blokjes.

 Voeg deze bij de ui en bak deze mee. Snijd de zalm in kleine stukjes.

Als alles gaar is voeg je de zalm toe. De zalm zal lichtroze kleuren, je moet het niet te lang meebakken.

 Voeg als laatste de boursin cuisine toe. Proef even en voeg naar smaak creme fraiche toe. Een snufje zout kan ook geen kwaad. Zet het pit uit en giet de pasta af. Voeg wat olijfolie bij de pasta. Nu nog opscheppen en je bent klaar! Misschien ziet het er niet geweldig uit maar ik vind het verukkelijk. Als je de smaak een beetje flauw vind, kan je de volgende keer de gewone boursin gebruiken. Die heeft meer smaak. Houd je niet van courgette? Broccoli is ook een optie, zorg wel dat deze eerst gekookt is. Rauwe broccoli is namelijk giftig.

Eet smakelijk!
Xxx Loes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten