dinsdag 27 november 2012

Pepernoten

Perpernoten? Ja, pepernoten! Dit is niet een recept, maar gewoon mijn mening over pepernoten. Je ziet ze al steeds vroeger in de winkel liggen. Pepernoten. Al moet ik toegeven pepernoten is de foute benaming. Kruidnoten zijn het eigenlijk. Pepernoten zijn die zachte. 

Ben ik de enige die dit niet vindt kunnen? Al die arme pietjes zitten daar in Spanje al vanaf september kruidnootjes voor jullie te bakken. Ze horen eigenlijk alle kindjes in de gaten te houden of ze wel braaf genoeg zijn, maar nu? Nu zijn ze overwerkt, te veel kruidnootjes gebakken. Veeeeel te veel. Alleen omdat men opeens in september kruidnootjes wil eten. De zomer is pas voorbij en ze liggen al in de winkel.

Zouden die arme pietjes niet even vrij mogen? hele dagen kruidnootjes bakken. Ze hebben nog zoveel te doen! Cadeautjes kopen, cadeautjes inpakken, schoenen vullen, het paard verzorgen. Sinterklaas komt er al bijna aan en iedereen is al misselijk van alle kruidnootjes. Nee, ik vind niet dat je zo vroeg al pepernoten moet gaan eten. Ik weiger het. Uit protest, omdat die arme pieten het niet kunnen. Kruidnoten zijn voor sinterklaas! Ben ik de enige die hier zo over denkt? 

Later als ik oud ben, dan zal ik naar spanje gaan. Naar het kasteel van sinterklaas en hem bedanken. Ik bak een plaat kruidnoten voor de pieten. Ze verdienen het.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten