donderdag 13 december 2012

DIY nagellakremover potje


Vind jij nagellak verwijderen met watjes ook altijd zo een rotklus? Vind je die potjes van sephora en bourjouis ook te duur? Dan is deze DIY echt iets voor jou. Kijk snel verder!

Benodigdheden:

Nagellakremover
Potje
Viscose spons
Schaar

Deze DIY is geïspireerd op die van mascha. Zij had een keukenspons gebruikt. Wat persoonlijk niet werkte bij mij. Ik heb een viscose spons genomen. Deze is wat steviger en stroever waardoor deze beter nagellak verwijdert. De spons heb ik bij de HEMA gehaald. Het potje heb ik van glas genomen. Het potje moet aan een aantal eisen voldoen. 

  • Het potje moet diep genoeg zijn zodat je hele nagel in het potje kan.
  • Het potje moet tegen nagellakremover kunnen.
  • In het potje moet de spons passen.
  • Het potje moet natuurlijk dicht kunnen.



Stap 1: Je knipt de spons op goede grootte. De spons moet niet te gekreukeld in het potje passen. Als je later je vinger erin gaat draaien mag de spons niet mee gaan draaien.



Stap 2: je knipt een x in het sponsje, deze moet diep genoeg zijn zodat je vinger erin past, maar mag niet tot de bodem zijn. Het knippen is nog best lastig.



Stap 3: nu giet je de nagellakremover in het potje. Je moet kijken of er genoeg inzit. De vloeistof mag er niet uitlopen als je de spons indrukt. 


stap 4: Doe het potje dicht en je bent klaar!

Hier heb ik mijn duim schoongemaakt. De nagellak zal in de spons trekken. De volgende keer zal je dus niet meteen rode vingers hebben. Als de spons na een aantal keer te vies is geworden dan maak je er nog een van de overgebleven spons. 

Succes!

Xxx Loes

3 opmerkingen:

  1. Oh wat handig! Het laatste plaatje ziet er wel een beetje goor uit haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leker handig! Ga ik zeker uitproberen x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat handig ! Ik heb ook een hekel aan watjes , dus ik ga het snel uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen